سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از بین بردن تاتو به وسیله دستگاه کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ

 دستگاه لیزر کیوسوئیچ برای رفع تاتو یا تتو چگونه کار میکند ؟

مشکل اصلی که معمولاً در گذشته ایجاد میشد، برای از بین بردن تاتو بخاطر زخم هایی بود که بعد از برداشتن تاتو به وسیله درم ابریژن ایجاد بوجود می آمد

با این وجود ، چند سالی است که دستگاه لیزر کیوسوئیچ در بازار عرضه شده است که قادر است بدون ایجاد جای زخم پس از درمان ، تاتو را از بین ببرد. تکمیل شدن آن تحول بزرگی برای دستگاه لیزر q-switched است که با استفاده از طول موج 532 یا 1064 ، تقریباً تمام تاتو ها و بیشتر ضایعات رنگدانه دار قابل درمان هستند.

پالس های کمتر از میلی ثانیه از لیزر کیوسوئیچ منتشر می شوند که به طور انتخابی بر ملانوزوم ، اندامک سلولی حاوی ملانین تأثیر می گذارند.

 در هنگام خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ با چند نوع دستگاه مواجه خواهید شد که بنا به قدرت دستگاه متفاوت هستند دستگاه های پر قدرت تر توانایی از بین بردن تاتو های عمیق تر و کار در کلینیک ها را دارند

علاوه بر دستگاه لیزر کیوسوئیچ ، می توان از لیزر Nd: Yag و لیزر الکساندریت نیز استفاده کرد ، زیرا هر یک از این لیزرها دارای طول موج خاصی هستند که رنگدانه خاصی را هدف قرار میدهند و تنها قادر به از بین بردن رنگ های خاصی هستند.

هنگام برداشتن تاتو ، لازم است که به برخی از پارامترها مانند رنگ ، عمق رنگدانه و مودت زمانی که از انجام آن گذشته توجه ویژه داشت .

خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ

مزایای از بین بردن تاتو به وسیله دستگاه لیزر کیوسوییچ ، بر خلاف روش های قبلی ، با یک درمان کمتر تهاجمی ، عدم وجود زخم ها ، زمان ریکاوری کوتاه تر ، عدم وجود بیهوشی مواجه هستیم که بسیار درمان را آسان تر کرده است

 

درمان شامل چند جلسه است که چند هفته بین آنها فاصله دارد ، به ویژه اگر اندازه خال کوبی نسبتاً بزرگ باشد ، در حدود 4 تا 10 جلسه ضروری خواهد بود.

 

هنگام استافده از دستگاه کیوسوئیچ اما مقداری احساس درد وجود دارد ، شبیه به ضربه محکم و ناگهانی روی پوست.

 

این درمان در چند جلسه که فاصله چند هفته ای با هم فاصله دارند انجام می شود.

 

اگر مقدار و سعت تاتو زیاد باشد زمان زیادی خواهد برد و به جلسات بیشتری نیاز خواهد بود

 

قبل از درمان

دستگاه لیزر کیوسوئیچ

قبل از درمان با لیزر ، از قرار گرفتن در معرض آفتاب و لامپهای UVA باید جلوگیری شود ، همانطور که از مصرف داروهای حساس کننده به نور جلوگیری می شود. همچنین از لایه برداری و سولاریوم نیز خود داری شود

پس از درمان ، پزشک معالج برای چند روز پماد آنتی بیوتیکی تجویز می کند

 

با رعایت موارد فوق میتوان نتایج قابل قبولی در زمینه رفع تاتو به دستگاه لیزر کیوسوئیچ گرفت در نتیجه خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ روش مناسبی برای از بین بردن اثرات تاتو میباشد

 

بلافاصله پس از لیزر کیوسوئیچ فرد مجاز است از لوازم آرایشی استفاده کند. افرادی که پوست صورت خود را تحت لیزر قرار داده‌اند می‌توانند بعد از چند روز به سر کار برگردند، ولی افرادی که بدن خود را درمان کرده‌اند نیازی به این کار ندارند. مدت زمان درمان به ناحیه مورد نظر بستگی دارد، مثلاً برای لک‌های کوچک فقط چند ثانیه و برای لک‌های کل صورت شاید به 30 دقیقه زمان نیاز باشد. ممکن است تعداد جلسه‌ها برای یک لکه کوچک به 3 و برای افرادی که تمام صورت را درمان می‌کنند به 6 برسد.

 برای برطرف کردن قرمزی و التهاب پوستی احتمالی پس از لیزر کیوسوئیچ می‌توان از کمپرس آب سرد استفاده کرد. به دلیل اینکه پوست سوخته آب از دست می‌دهد، با نوشیدن آب می‌توانید پوست خود را هیدراته نگه دارید. با مالیدن لایه‌ای از کرم‌های مخصوص درمان لیزر می‌توان به تسکین پوست که در اثر لیزر تحریک شده و کاهش تورم و قرمزی کمک کرد.

هر چه از پوست مراقبت بیشتری نمایید میزان احتمال ماندن اسکار یا لک به حداقل میرسد در این مرحله استفاده از کرم های مویسچر و ریپیرینگ بهترین راهکار برای جلوگیری از عوارض مخصوصا در مورد تتو هایی که عمق کاشت رنگدانه های جوهر در آنها زیاد است بعد از استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ به حداقل میرسد.

 

منبع : طب ماهان